انجام پایان نامه در اصفهان | ارشد و دکتری - فصل پنجم رساله ارشد قدرت

انجام پایان نامه در اصفهان | ارشد و دکتری -  فصل پنجم رساله ارشد قدرت

5-1. جمع‌بندی نتایج

هدف از انجام پایان نامه حاضر در اصفهان، ارائه‌ی مدلی برای زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال در یک شبکه‌ی قدرت بود که بتواند در روند زمان‌بندی تعمیرات، بحث آسیب‌پذیری سیستم قدرت را نیز علاوه بر موضوع قابلیت اطمینان شبکه لحاظ کند. لازمه‌ی ارائه‌ی چنین مدلی این بود که ابتدا بتوان جامع‌تر از مدل‌های ارائه شده در مقالات موجود برای بررسی آسیب‌پذیری سیستم قدرت، مدلی را ارائه داد که بتواند آسیب‌پذیری سیستم قدرت را در یک افق زمانی پیش رو بررسی کند و نه در یک تصویر از وضعیت بهره‌برداری شبکه (مشابه آن‌چه که پژوهش‌های دیگر انجام داده‌اند). مدلی که برای این منظور در این پایان‌نامه ارائه شده است، مدلی زمانی  با نام WaW است که ISO می‌تواند از طریق آن، شبکه را از دید مهاجم شبکه نگاه کند و تعیین کند که شبکه در چه زمان هایی و در چه نقاطی آسیب پذیرتر است. مدل نهایی WaW یک مدل MILP است که با اجرای سیناریوهای مختلف در مثال‌های عددی، قدرت و توانایی آن در تحلیل صحیح و منطقی آسیب‌پذیری سیستم قدرت ارزیابی شده است. نتایج عمده‌ای که اجرای این مدل به دست می‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:
1-    مهاجم الزاماً تمام نیروهای خود را به طور همزمان استفاده نمی‌کند و در بسیاری از موارد ترجیح می‌دهد در 
زمان‌های مختلف به شبکه حمله کند. 
2-    مهاجم با لحاظ کردن زمان در فرآیند تصمیم‌گیری خود می‌تواند به نتایج بهتری دست یابد و خسارت وارد شده را افزایش دهد. لحاظ کردن زمان، مکان‌های حمله را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و در نتیجه، تحلیل آسیب‌پذیری سیستم تغییر می‌کند. 
3-    در نظر گرفتن زمان در مسأله‌ی آسیب‌پذیری سیستم قدرت این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان احتمال حملات چندباره به یک المان خاص را مدل‌سازی کرد. به عبارت دیگر، مدل WaW می‌تواند المان‌هایی از سیستم را شناسایی کند که مستعدّ حملات چندباره هستند. اجرای حمله‌ی چندباره به یک المان خاص، آسیب‌پذیری سیستم از ناحیه‌ی آن المان را هشدار می‌دهد.
4-    فاکتورهای مهمّی که نقشه‌ی حمله‌ی اتّخاذ شده توسّط مهاجم را تحت تأثیر قرار می‌دهند شامل منابع مهاجم، محدودیت منابع مهاجم در زمان‌های مختلف، هزینه‌ی قطع‌بار برای بارهای مختلف سیستم، حدّاکثر دفعاتی که می‌توان به یک المان خاص حمله کرد، چگونگی تقسیم بار کلّ سیستم بر روی شین‌های مختلف و مدّت زمان لازم برای تعمیرات اجباری المان‌های تحت حمله می‌باشد.
5-    در خصوص در نظر گرفتن مقادیر مختلف برای مدّت زمان لازم برای تعمیرات اجباری المان‌های مختلف می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که مهاجم می‌تواند علاوه بر تصمیم‌گیری در رابطه با این که کدام دسته از خطوط شبکه را مورد هدف قرار دهد، در خصوص «نقطه‌ی مناسب هر خط» برای اجرای حمله بر روی آن خط نیز تصمیم‌گیری کند. چنین فرضی می‌تواند نقشه‌ی حمله را به کلّی (چه زمان حمله و چه مکان حمله) تغییر دهد. این موضوع در سناریوهای مختلفی که در مثال‌های عددی اجرا شدند بررسی و تأیید شده است.
در ادامه‌ی انجام پایان‌نامه، مدلی سه‌سطحی برای زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال سیستم ارائه شد (مدل VCTMS)؛ مدلی که از طریق آن ISO می‌تواند در روند تصمیم‌گیری خود در خصوص زمان بهینه برای اجرای تعمیرات خطوط انتقال شبکه، وضعیت سیستم از منظر آسیب‌پذیری در مقابل حملات عامدانه را نیز لحاظ کند. در این مدل سه‌سطحی، در سطح اوّل، ISO برنامه‌ی زمان‌بندی خطوط کاندید را به گونه‌ای تعیین می‌کند که هزینه‌های تولید و قطع‌بار با وجود حملات عامدانه کمینه شود. گاه ممکن است که مهاجم به گونه‌ای حمله کند که یک خطّ کاندید قبل از شروع تعمیرات معمولی به تعمیرات اجباری برود و این رخداد، زمان‌بندی صورت گرفته برای آن خطّ خاص را که توسّط ISO انجام شده است، بی‌اعتبار کند. 

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با انجام پایان نامه دکتری در اصفهان با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۵/۲۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب